Τετάρτη, Φεβρουαρίου 06, 2008

Νο 508

Image Hosted by ImageShack.usAaron Dean Fletcher (ΗΠΑ)
.
Πολύ προσεκτικά, έβγαλα τις φωτογραφίες από το φάκελο και βάλθηκα να κοιτάω τον εξάχρονο εαυτό μου. (…)
Στην Τρίτη φωτογραφία, στέκομαι στο δρομάκι στην αυλή μας μέσα στο δυνατό τροπικό ήλιο φορώντας μια παλιά ρόμπα πάνω απ’ το χακί μου σορτς κι ένα ριγωτό μπλουζάκι με στάμπα Μπάστερ Μπράουν. Τα μαλλιά μου είναι κομμένα κοντά με γουστόζικο τρόπο. Τα χαρακτηριστικά μου είναι λεπτά και ντελικάτα και κρατάω σφιχτά στο στήθος μου ένα ωραίο λούτρινο σκύλο σαν να ήταν μωρό. Σ’ αυτήν εδώ, η έκφραση του προσώπου μου είναι τόσος γλυκιά, τόσο ευαίσθητη και τόσος φυσική, που η πρώτη μου παρόρμηση ήταν να αρπάξω το παιδί της φωτογραφίας στην αγκαλιά μου και να το σκάσω μαζί του.
Μαζί του, όχι της. Δεν είμαι γυναίκα, ούτε υπήρξα ποτέ. Κι όμως κοιτάω το γλυκό προσωπάκι στη φωτογραφία και θυμάμαι. Και μου ‘ρχεται να κλάψω.
Πριν ακόμα ακούσω την έκφραση «δυσφορία με το φύλο» ή τη λέξη τρανσεξουαλικός, ήξερα ότι στη ζωή μου έχω υπάρξει δυο άτομα, ένα αρσενικό και ένα θηλυκό.

Μαίκλ Ρόου: Η ζωή μου σαν κορίτσι
στο Γκρεγκ Ουάρτον (επιμ): Η Αγάπη που δεν τολμάει να πει τα’ όνομά της. Δοκίμια για την queer επιθυμία και σεξουαλικότητα (Πολύχρωμος Πλανήτης)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Βιβλιοθήκη, Ελευθεροτυπία, 27/6/08
Παρουσιάζουν ο ΝΙΚΟΣ ΝΤΟΚΑΣ και ο ΒΑΣΙΛΗΣ Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ

1. ΓΚΡΕΓΚ ΟΥΑΡΤΟΝ (ΕΠΙΜ.) Η αγάπη που δεν τολμάει να πει τ' όνομά της Δοκίμια για την queer επιθυμία και σεξουαλικότητα ΜΤΦΡ.: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΤΣΟΥΚΑΣ «ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ» ΣΕΛ. 190, ευρώ 14,50

χώρα μας, σύμφωνα με επίσημη δήλωση του αρμόδιου υπουργού, είναι ανέτοιμη να δεχτεί γάμους ομόφυλων ζευγαριών, αλλά πολύ έτοιμη να εκλάβει ως φυσικό επακόλουθο σχεδόν τις δολοφονίες ομοφυλόφιλων. Δηλαδή, θέλω να πω ότι τα πράγματα δεν λένε -ούτε επίσημα ούτε ανεπίσημα και κοινωνικά- να ηρεμήσουν και να γίνει αποδεκτή η σεξουαλική ιδιαιτερότητα των ανθρώπων που νιώθουν έτσι. Στα δύο βιβλία που φιλοξενούνται εδώ ο ιδιαίτερος, μη υποταγμένος λόγος έχει να διδάξει πολλά.

**Μια ανθολογία δέκα δοκιμίων «διαυγούς και ανατρεπτικού λόγου» επιμελείται ο Αμερικανός Γκρεγκ Ουάρτον. Κείμενα που γράφτηκαν από ανθρώπους που ζουν και εργάζονται εκείθεν του Ατλαντικού Ωκεανού. Οι συγγραφείς τους (στο βιβλίο παρέχονται σύντομα βιογραφικά τους) «μιλούν με ζέση και χωρίς φραγμούς για την queer σεξουαλικότητα». Είναι όλα γραμμένα από άντρες, οι οποίοι εκφράζονται εντελώς προσωπικά και ελεύθερα για τις σεξουλικές τους προτιμήσεις.
(...)

ν.ντ-ς