Τετάρτη, Απριλίου 25, 2007

No 433

Image Hosted by ImageShack.usChristine Comyn(Βέλγιο)

Αθωρ
Τρυφερή Θεά
του Έρωτα και της Χαράς
Εσένα επικαλούμαι.

Εσένα,
που στο παρελθόν
μου γέλασες
κι άνοιξαν τα ουράνια.

Κι αν ήταν ίσως γραφτό
ο έρωτας να γίνει φαρμάκι
Έλα και πάλι κοντά μου
Αρωγός.

Σε μυστικές ερωτικές τελετές
Στο καθαρτήριο της ψυχής
Στου ήλιου τη φλόγα
Και στης σελήνης την άχλη

Στον ουράνιο βωμό
του έρωτα
Το αίμα της καρδιάς μου προσφέρω
για μια νέα Αγάπη

Ρούλα Σκούταρη : Κατάθεση ψυχής (Δωδώνη)

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η "Κατάθεση ψυχής" είναι η τέταρτη ποιητική συλλογή της Ρούλας Σκούταρη. Προηγήθηκαν οι συλλογές "Όψεις", "Του Έρωτα και του Θανάτου" (1991) και "Τα Κόκκινα Φεγγάρια" (2001).

Δύο ακόμα ποιήματα από την συλλογή που παρουσιάζει σήμερα ο ReyCorazón:

Ερωτικές εκρήξεις

Τον έρωτα τρυγώ
μέσα απ' τα χείλη σου
Στην αγκαλιά σου
ξαποσταίνω τον πόθο μου.

Τα χέρια σου χαράσσουν
μονοπάτια στο κορμί μου
κι η ματιά σου
πλανεύει το βλέμμα μου.

Τρικάταρτο ο έρωτας.
Σε θαλάσσιες σπηλιές προσαράζει
Σε άγνωρα λιμάνια μας οδηγεί.

(από το κεφάλαιο "Τα ερωτικά")

* * *

Κασσάνδρα

Και την Κασσάνδρα;
Ποιος την ακούει την Κασσάνδρα;
Αυτήν που ο Θεός της όρισε
την καταφρόνια των ανθρώπων
για τα λεγόμενά της.
Των κακών προάγγελος
Της μοίρας η μούσα.

Και το βιασμό της
Ποια θα κλάψει για το βιασμό της;
Απ' το ναό της Θεάς καθώς έσυρε ο Αίας
με την ισχύ του φύλου του,
με το γόητρο του κατακτητή.

Η ταπείνωση της έλαχε
Παλλακίδα του Αγαμέμνονα
η μοίρα την όρισε.
Αδικο σφάγιο
Γραφτό ήταν να γενεί.

Και Κασσάνδρες;
Πόσες ακόμα Κασσάνδρες
στης ιστορίας τη ροή;

Του μισογυνισμού τα θύματα
Των ηττημένων η ταπείνωση.

(από το κεφάλαιο "Στο χρόνο και στο χώρο")

Ανώνυμος είπε...

Το βιογραφικό της Ρούλας Σκούταρη όπως το γράφει στην προσωπική της σελίδα:

Γεννήθηκα στις 21 Αυγούστου 1964 στην Αθήνα από μητέρα Αρμενο-δυτικοευρωπαϊκής καταγωγής και πατέρα Έλληνα. Σπούδασα Κοινωνιολογία στην Πάντειο και παρακολούθησα μεταπτυχιακό σεμινάριο στην ίδια σχολή με θέμα την Κοινωνική Ανάπτυξη.

Από το 1988 ως το 1998 δίδαξα σε διάφορα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας μας. Από το 1998 υπηρετώ με απόσπαση στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Το 1991 εξέδωσα δύο ποιητικές συλλογές με τίτλους "Όψεις" και "Του Έρωτα και του Θανάτου". Το 2001 εξέδωσα μία ακόμα ποιητική συλλογή με τίτλο "Τα Κόκκινα Φεγγάρια" και το 2006 την τέταρτη ποιητική μου συλλογή με τίτλο "Κατάθεση Ψυχής". Όλες οι ποιητικές μου συλλογές έχουν εκδοθεί από τις Εκδόσεις Δωδώνη. Έχουν δημοσιευθεί ποιήματά μου σε διάφορα λογοτεχνικά περιοδικά της Αθήνας και της επαρχίας από το 1992 μέχρι και σήμερα. Επίσης, το "Ράδιο Καστοριά" μου αφιέρωσε τρεις από τις ποιητικές του εκπομπές κατά τα έτη 1992-3.

Είμαι μέλος και έχω ενεργή δράση στο φεμινιστικό κίνημα από τα φοιτητικά μου χρόνια. Η «Ομάδα Γυναικών Παντείου» ήταν η πρώτη γυναικεία ομάδα στην οποία συμμετείχα. Διαχρονικά συμμετείχα και σε άλλες φεμινιστικές ομάδες, κινητοποιήσεις και εκδηλώσεις. Ανήκω στα ιδρυτικά μέλη της «Επιτροπής για την καταπολέμηση της ανδρικής βίας κατά των γυναικών» (1996) και κατόπιν στα ιδρυτικά στελέχη του "Δικτύου για την καταπολέμηση της ανδρικής βίας κατά των γυναικών" (1999). Το 2001 δημιούργησα το «Φεμινιστικό Δίκτυο» και είμαι υπεύθυνη για τη λειτουργία του και το 2007 τον ιστοχώρο "Γυναικείος Ομοερωτικός Λόγος και Κουλτούρα". Το 2003 είχα την έμπνευση για τη δημιουργία και τη λειτουργία μιας φεμινιστικής λίστας ανταλλαγής απόψεων και πληροφοριών, της σημερινής «FeministActTalk». Επίσης, είμαι μέλος της «Διεθνούς Αμνηστίας» και υποστηρίκτρια της «Greenpeace». Από το 2004 ανήκω στη συντακτική ομάδα του περιοδικού Antivirus, που εκδίδεται από την οργάνωση «Κόσμος χωρίς βία και πολέμους».

Έχω πάρει μέλος ως ομιλήτρια, παρουσιάστρια ή συντονίστρια σε διάφορες ημερίδες, σεμινάρια και συνέδρια καθώς και σε συνεντεύξεις στην τηλεόραση, σε εφημερίδες, περιοδικά και πρακτορεία ειδήσεων κυρίως ως εκπρόσωπος διαφόρων συλλογικοτήτων όπως, η «Επιτροπή για την καταπολέμηση της ανδρικής βίας κατά των γυναικών», η «Γυναικεία Ομάδα Αυτοάμυνας» και η «Διεθνής Αμνηστία», μιλώντας κυρίως για το πρόβλημα της βίας κατά των γυναικών και τη θέση της γυναίκας αλλά και για το θέμα της γυναικείας ομοφυλοφιλίας. Έχω γράψει διάφορα κείμενα προβληματισμού για το γυναικείο ζήτημα και το γυναικείο κίνημα καθώς και για θέματα ομοφυλοφιλίας, τα οποία είναι δημοσιευμένα στην προσωπική μου ιστοσελίδα.

~~~~~~~~~~~~

Παλαιότερη καταχώρηση για την Ρούλα Σκούταρη Νο.254 - Του έρωτα και του θανάτου

alximist είπε...

Την τεταρτη 16 μαιου θα έχει στον πολύχρωμο Πλανήτη παρουσίαση της Ρούλας Σκούταρη ως ποιήτριας...